Skab mere overskud på arbejdspladsen

Skab mere overskud på arbejdspladsen

Medarbejderne er dem, der sørger for, at virksomheden kan køre rundt. Derfor er det utrolig vigtigt, at disse bliver vægtet højt i løbet af arbejdsdagen, og at man gør sit bedste for, at de kan bevare overskuddet og hermed produktiviteten. Der er flere ting, som man kan gøre for at skabe en arbejdsplads med mere overskud. Her i artiklen giver vi dig et par bud på hvordan.

Vægt sundhed højt

En af de ting, der er allerbedst til at skabe overskud i hverdagen, er sundhed. Med sundhed menes der motion og sundere spisevaner. Derfor er det to ting, som er gode at indføre i arbejdsdagen. Motion kan du indføre ved at lave et tiltag, der hedder, at man hver time eller hver anden skal ud og bevæge sig en smule, uanset om det drejer sig om fem minutter eller tredive. Når kroppen kommer i gang, kommer hjernen også i gang, hvilket betyder, at man får lettere ved at tænke nyt og konstruktivt, når man efterfølgende vender tilbage til arbejdet.

Måden, hvorpå du indfører sundere spisevaner, er ved blandt andet at ændre menuen i kantinen til sundere alternativer – hvis din virksomhed da har en kantine. En anden ting, du kan gøre, er at arrangere en frugtordning, også kaldet firmafrugt. Du skal helt sikkert vælge at have firmafrugt, hvis du ønsker at skabe mere overskud på arbejdspladsen. Grunden til dette er, at der er utrolig mange fordele ved det. Ved at skifte det usunde ud med det sunde, kommer kroppen og hjernen til at arbejde bedre, og det betyder, at man bibeholder energi, humør og overskud.

Værdsættelse er vigtigt

En anden ting, der betyder noget for overskuddet, er hvorvidt medarbejderne bliver værdsat eller ej. Sørg for at give rigeligt med pauser i løbet af dagen og for at give dem den ros, de fortjener. Disse to ting er er særligt noget, der kan sætte gang i motivationen og dermed også overskuddet og produktiviteten. Når medarbejderne føler, at de gør noget godt og bliver værdsat for det, vil de helt automatisk søge at gøre en ekstra indsats.